صندوق امانات سدید

صندوق امانات چیست؟

صندوق امانات سدید

صندوق امانات چیست؟

یک جعبه سپرده ایمن که به صندوق امانات معروف شده است، یک جعبه مجهز به قفل‌ است که در یک خزانه بزرگ‌تر، معمولاً در یک بانک نگهداری می‌شود. این جعبه‌ها در گستره‌ای از اندازه‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند به صورت سالانه اجاره شوند. مردم از آن‌ها برای نگهداری اشیا، اسناد و اقلام ارزشمند که می‌خواهند ایمن باشند، استفاده می‌کنند.

 

کلید دو نافی

آیا صندوق‌های امانات ایمن هستند؟

از نظر دسترسی ، صندوق های امانات بسیار ایمن هستند. به طور معمول ، هرکدام دارای دو کلید مورد نیاز برای باز کردن جعبه هستند: یکی در بانک و دیگری که توسط شما ، صاحب صندوق نگه داشته شده است. وقتی برای دسترسی به صندوق امانات وارد بانک می شوید ، بانک ها نیاز به احراز هویت دارند. اگر شخص دیگری نیاز به دسترسی به جعبه شما داشته باشد، به اجازه قبلی شما نیاز دارد.
برای امنیت بیشتر، هیچ اطلاعات شناسایی را روی کلید صندوق امانات خود، مانند شماره جعبه یا نام بانک قرار ندهید. به این ترتیب، اگر کسی آن را سرقت کند و یا کلید خود را گم کنید، هیچ کس متوجه نمیشود به کجا تعلق دارد.

جعبه های سپرده امانات در اطاق هایی با درب و دیوارهای ضخیم قرار گرفته اند که برای محافظت از آنها در هنگام طوفان ها، گردبادها و سایر بلایای طبیعی تقویت شده اند. اما هیچ فضایی کاملاً در برابر بلایای طبیعی ایمن نیست. توصیه میشود وسایل خود را در محافضی ضد آب قرار دهید تا از آسیب رساندن آب به آن جلوگیری شود.

با اینکه ممکن است هیچ جایی بهتر از قرار دادن اقلام در مکانی امن در منزل تان نباشد. با این حال، یک دزد می‌تواند به راحتی به خانه شما نفوذ کند. در صورت سرقت خانگی، سارقان می‌توانند شما را مجبور کنند تا  درب گاوصندوق خانگی خود را بازکنید و یا آنرا با خود برده و به طریق دیگری آن را بگشایند. در صورتی که اگر سارقان وارد خزانه بانک شوند نمی‌توانند جعبه سپرده شما را بدون کلید باز کنند.

نگهداری اشیا در یک صندوق امانات، فضای فیزیکی امن را برای اشیا ارزشمند شما ارائه می‌دهد. با این حال در صورتی که صندوق امانات به سرقت رسد دارای مصونیت کمتری خواهد بود. نه بانک و نه بیمه ی سپرده های بانکی محتویات صندوق های ایمنی را بیمه نمی کنند. بانک ها نیز به شما خسارت پرداخت نمیکنند. اگر می خواهید اقلام خود را بیمه کنید، باید خودتان این پوشش را بدست آورید. می توانید آژانس بیمه املاک، آژانس اختصاصی صندوق امانات را پیدا کنید یا یک سیاست ویژه به بیمه مالکان منزل خود اضافه کنید.

چه چیز باید در صندوق امانات نگهداری کنید؟

با توجه به ایمن بودن ذاتی صندوق امانات، این صندوقها مکان مناسبی برای ذخیره اشیاء با ارزش و اسناد مهم هستند. افراد معمولاً مدارک شخصی و ملکی، از جمله اصل گواهی تولد، بیمه نامه، سند مالکیت خودرو و املاک، و یا اوراق بهادار خود را نگهداری میکنند . همچنین می توانید مواردی مانند سکه طلا، میراث خانوادگی و نگاتیو عکس را ذخیره کنید. برای محافظت بیشتر، ممکن است بخواهید وسایل کاغذی را در محافظی ضد آب قرار دهید.

برای نگهداری گذرنامه، وصیت نامه های قابل فسخ و اختیارات وکالت نباید از صندوق امانات استفاده کنید. اینها اسنادی هستند که باید به راحتی در دسترس شما باشند. همچنین باید از ذخیره پول نقد در صندوق امانات خودداری کنید. نه تنها بر خلاف قوانین بسیاری از بانکهاست بلکه در حساب بانکی با بیمه سپرده های بانکی  ایمن تر است.
بعلاوه، نگهداری وجه نقد در یک حساب پس انداز با بازده بالا می تواند باعث افزایش پول شما شود تا اینکه بگذارید راکد بماند.

از صندوق‌های امانات برای نگهداری اقلامی که ممکن است به سرعت و به خصوص در مواقع اضطراری به آنها نیاز داشته باشید استفاده نکنید. شما تنها در ساعات کاری بانک می‌توانید به صندوق سپرده ایمنی خود دسترسی داشته باشید. اگر در نیمه شب یک وضعیت اضطراری پیش بیاید و شما به چیزی از جعبه سپرده ایمنی خود نیاز داشته باشید ، تا صبح قادر نخواهید بود به آن دسترسی پیدا کنید.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که هیچ کس نمی تواند به صندوق امانات شما دسترسی داشته باشد مگر اینکه از قبل به آنها مجوز داده باشید. بنابراین، توصیه میشود چیزی مانند دستورالعمل های پزشکی یا وصیت چگونگی برگزاری مراسم تشییع را نگهداری نکنید.

در این موارد ، ممکن است وقت نداشته باشید که به کسی اجازه دسترسی به آن اسناد را بدهید. اگر واقعاً می خواهید این اسناد را در یک صندوق امانات قرار دهید ، شاید بهتر باشد در موارد اضطراری به یک شخص معتبر اجازه دسترسی به صندوق امانات خود را بدهید. در این صورت میشود خطر از دست دادن محتوای جعبه را به حداقل رساند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.