تولید گاوصندوق خودرو خدمتی جدید از شرکت صنعتی فناوران ایمن گستر سدید

نبض اقتصاد آنلاین : «در هر جامعه‌ای اشتغالزایی در بخش تولید و کارآفرینی موجب رشد اقتصادی، کاهش فساد و به طبع آن افزایش امنیت می شود و در آن صورت است که سرمایه های سرگردان و یا اندوخته شده در بانک ها به بخش تولید تزریق می شود و سبب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر صنعت خواهد شد، اما متأسفانه طی دو سال گذشته تورم و رکود حاصل از آن گریبانگر صنایع مختلف شده و عملاً قدرت هر گونه برنامه ریزی را از صاحبان صنایع گرفته است.»آنچه خواندید قسمتهایی از سخنان مهندس سعید فرزین تهرانی، مدیر عامل شرکت فناوران ایمن گستر سدید است که با کوله باری از تجربه حاصل از سالها فعالیت در عرصه تولیدات صنعتی و ثبت اختراع و طراحی در زمینه تولید انواع محصولات امنیتی ضد سرقت و ضد حریق پاسخگوی سؤالات خبرنگار ما بود که با هم ما حصل آن را می خوانیم.

در رابطه با تهیه مواد اولیه برای تولید با چه مشکلاتی روبه‌رو هستید؟
با توجه به این‌که مواد اولیه مورد نیاز تولید گاوصندوق عمدتاً داخلی است کمبودی برای تهیه آن ها احساس نمی شود اما نکته اصلی عدم ثبات قیمتها و همان تورم موجود در بازار است، بعضاً از زمان استعلام قیمت خرید تا زمان تصمیم گیری خرید شاهد نوسان قیمت هستیم لذا در این شرایط فروشندگان مواد اولیه فقط بصورت نقدی معامله می کنند، گاهاً می بایست اصل و سود حاصله از فروش تولیدات قبلی را صرف خرید مواد اولیه برای تولیدات جدید نمائیم.

با این اوصاف نوسان نرخ ارز چه مشکلاتی را برای تولید به‌وجود می‌آورد؟
به غیر از برخی از انواع قفلها همانطور که اشاره شد ، موادی که در تولید گاوصندوق استفاده می شود عمدتاً داخلی است، اما پایه اولیه مواد بعضاً وارداتی هستند یا ممکن است قطعات یدکی ماشین آلاتی که فرآیند تولید را انجام می دهند وارداتی باشند.
بنابراین تعمیر و تعویض قطعات ماشین آلات ، همچنین خرید قفلهای امنیتی ارتباطی مستقیم با نرخ ارز و نوسانات آن خواهد داشت. افزایش نوسان نرخ ارز سبب می شود تورم از تولید کننده مواد اولیه یا تولید کننده قطعات به خریدار مواد اولیه و از خریدار به هزینه های تولید و از تولید کننده بصورت زنجیره وار به محصول نهائی تحمیل شود.مستحضر هستید قیمت ارز سال گذشته سیر صعودی داشته و همین امر سبب آسیب پذیر بودن تولید کننده برای تهیه مواد اولیه و سرمایه گذاری در بخش تولید شده است که تبعات آن عدم ثبات قیمت محصول نهایی و عدم تضمین سود منطقی برای تولید کننده است.

اشاره به محصول تولیدی داشتید ممکن است کمی در رابطه با این‌که دیواره میان گاوصندوق از بتن باشد چه مزایایی دارد و شما از چه موادی استفاده می کنید؟
اول به این موضوع بپردازیم که چرا در دیواره میانی صندوق از بتن استفاده می شود، این موضوع دارای دو مزیت است اول این که وزن گاوصندوق زیاد شده و به راحتی قابل جابجایی نیست، دوم این که به عنوان عایق حرارتی به کار می رود، به این ترتیب قیمت بتن و عیاری که از چند درصد سیمان و ماسه و آب باید ترکیب شود و تیپ سیمان مصرفی بسیار مهم می باشد.
این موضوع هزینه ای در بردارد که متأسفانه موجب شده است کارگاه های متفرقه و به اصطلاح زیر پله ای به دلیل قابل رویت نبودن حجم دیواره داخلی برای مشتری اقدام به پر کردن بتن نامرغوب و حتی در بعضی از موارد استفاده از خاک و نخاله نمایند.
اما شرکت سدید به عنوان تولید کننده نسل جدید گاوصندوق نسوز اقدام به نوآوری کرده است و همانند بسیاری از شرکتهای تولید صندوق در دنیا از مواد جدید با خاصیت عایق در برابر حریق بسیار بالاتر از بتن تحت عنوان پشم سنگ (راک وول) در دیواره میانی و درب صندوق استفاده می نماید. نکته حائز اهمیت بعدی که لازم می دانم به آن اشاره کنم این است که شرکت سدید از ورقهای فولادی با ضخامت ۱۰ میلی متر در صفحه درب و ۴ میلی متر در بدنه گاوصندوق استفاده نموده و همچنین محصولات از طریق رول بولت به زمین نصب می شود تا امکان جابجایی برای سارقین نباشد.

چه توصیه‌ای برای مصرف‌کنندگان دارید و آنها تشخیص جنس خوب باید چه معیارهایی را مورد نظر قرار دهند؟
به مصرف کنندگان همواره توصیه دارم با تحقیق و بر اساس نیاز سعی به خرید بهترین گاوصندوق را داشته باشند، در خرید کالاهای مصرفی این موضوع شاید خیلی مهم نباشد، اما در خرید گاوصندوق که یک کالای سرمایه ای است و گاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و قرار است حافظ اسناد و اموال شخص باشد، خرید گاوصندوق ضد سرقت و نسوز از یک شرکت معتبر اهمیت پیدا می کند از فروشندگان سیار خرید نکنند، حمل صندوق خریداری شده را به هرکس نسپارند و خدمات پس از فروش برای صندوق می بایست حتما توسط نفرات امین و گزینش شده شرکت فروشنده انجام شود.

استاندارد تولید گاوصندوق از چه زمانی بوده است و آیا اصلاحاتی در آن صورت گرفته است؟
تدوین استاندارد تشویقی برای تولید گاوصندوق تقریباً مربوط به ۵۰ سال قبل است این استاندارد تا ۵ سال پیش بازنگری نشده بود با درخواست از اداره استاندارد کارگروه جدیدی با حضور نماینده اداره استاندارد و اینجانب همراه با مهندسین با تجربه از شرکت های مطرح تولید کننده گاوصندوق و نماینده فنی بانک ها و اتحادیه طلا فروشان تشکیل شد و دستور العمل استاندارد جدید تدوین گردید ولی تا جایی که من اطلاع دارم هنوز اجرائی نشده است.

چرا خرید گاو صندوق در اولویت خرید مردم نیست و چرا برای خرید این کالای ارزشمند فرهنگسازی نشده است؟
با فرهنگ سازی روی کالا یا محصولاتی که موجب آرامش و آسایش امور جاری زندگی مردم شود قطعاً احساس نیاز برای خرید بالا می رود اما به هر ترتیب قدرت خرید عامه مردم و اینکه بتوانند یک گاوصندوق مرغوب خریداری کنند مهم است.

چرا خرید گاوصندوق برای هتل‌ها و مراکز رفاهی الزامی نیست؟
اقداماتی در این زمینه انجام شده برای مثال در هتلهای ۳ ستاره به بالا تقریباً الزامی است یا گواهی جواز کسب برای برخی از مشاغل منوط به داشتن گاوصندوق است. همکاران ما در شرکت سدید نیز پیشنهاداتی برای نصب صندوق امانات در ایستگاه های مترو و یا داخل قطار داشته اند که در دست بررسی است.
لطفاً کمی در رابطه با تولیدات شرکت توضیح دهید.
شرکت «فناوران ایمن گستر سدید» با برند «سدید» فعالیت خود را ۳ سال پیش آغاز کرده است، تیم مدیریت این شرکت همگی افراد با تجربه و سوابق اجرایی در زمینه تولید محصولات ایمنی و امنیتی هر کدام بالای ۲۰ سال می باشند، محصولات این شرکت شامل انواع گاوصندوق های ضد سرقت و نسوز، کمدهای بایگانی نسوز، فایلهای ضد سرقت و نسوز، صندوقهای هتلی و انواع دربهای ضد سرقت آپارتمانی و خزانه ای و صندوقهای امانات بانکی می باشد و همچنین موفق به طراحی و ثبت اختراع برای گاوصندوق خودرو شدیم، این محصول علاوه بر گاوصندوق، محافظ زاپاس خودرو هم هست.
هیچکدام از محصولات سدید کپی کاری نیست، ضمن اینکه باید مراقب باشیم تا از محصولاتمان کپی نشود و در آخر اینکه در محصولات سدید ضمن نگاه به امنیت، توجه به ظاهر و زیبایی هم برایمان بسیار حائز اهمیت بوده و کارهای زیادی انجام داده ایم،برای مثال تمامی صندوقها را لولا از داخل تولید می کنیم، فضای داخلی صندوقها تماماً با چرم مصنوعی تزئین شده اند، طبقات داخلی از جنس ام دی اف هستند و مهمترین قسمت صندوق که سیستم قفل و زبانه بندی است از بهترین کیفیت ها انتخاب شده اند.

آیا صادرات هم دارید؟
به موازات توسعه بازار داخل و اخذ نمایندگی فروش، در اکثر نمایشگاه های مرتبط با محصولاتمان در کشورهای همسایه شرکت می کنیم، مذاکرات خوبی جهت صادرات به چند کشور آسیای میانه و عراق و عمان داشتیم که در دست پیگیری است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.